Sperimentare altezze magiche — Scalare le torri in Italia

Experiencing Magic Heights — Climbing Towers in Italy

Da lassù, tutto sembra possibile
From up high, everything seems possible

Mi piacciono le altezze. Adoro trovarmi lontana dalla folla, sospesa in alto dove il mondo sembra un modellino in miniatura e i problemi della vita quotidiana svaniscono come per magia. Da lassù tutto appare sotto una nuova luce, fresco e pieno di possibilità.

I like heights. I love to be far from the crowd, up so high that the world looks like a miniature model and daily life’s problems melt into insignificance. From above, everything feels new, fresh, and full of potential.

Italy, a paradise for lovers of towers and bell towers
Italia, un paradiso per chi ama torri e campanili

L’Italia è il luogo ideale per chi ama le altezze. È un paese pieno di campanili, Duomi e torri civiche che si slanciano nel cielo come se volessero toccarlo. Ricordo ancora la prima volta che salii sulla Torre del Mangia a Siena. Ero una ragazza dell’Iowa poco abituata a vedere il mondo dall’alto. Rimasi stupefatta! Tutti i miei sensi si risvegliarono come per incanto.

Italy is the perfect place for those who love heights. It’s a country filled with bell towers, cathedrals, and civic towers that seem to soar miles into the sky. I remember the first time I climbed the Torre del Mangia in Siena. I was a girl from Iowa, unaccustomed to seeing the world from such heights. I was stunned! It felt like all my senses had been magically reawakened.

Giovanni e la torre dei golosi
Giovanni and the Tower of Gluttons

La torre prende il soprannome di “Torre del Mangia” perché Giovanni di Balduccio, che la costruì nel 1338, aveva la tendenza a spendere tutti i suoi soldi in cibo. Fortunatamente, però, risparmiò qualche moneta per erigere questa meravigliosa torre che domina Piazza del Campo a Siena.

The tower is nicknamed the “Tower of the Eater” because Giovanni di Balduccio, who built it in 1338, had a habit of spending all his money on food. Luckily, he saved a few coins to create this marvelous tower that stands tall in Piazza del Campo in Siena.

A Renaissance painting brought to life
Un dipinto rinascimentale che prende vita

Dalle vertiginose altezze della Torre del Mangia, si gode una vista straordinaria della campagna senese. Quel primo giorno, lassù in cima, rimasi senza parole: il paesaggio italiano si estendeva all’infinito con alberelli tondi, cespugli e un’atmosfera sfumata di lilla, proprio come nei dipinti rinascimentali. Pensavo che fosse solo una tecnica pittorica stilizzata, ma dall’alto, è davvero così che appare l’Italia.

From the dizzying heights of the Torre del Mangia, you can enjoy a breathtaking panorama of the Sienese countryside. That first day, standing atop Giovanni’s tower, I was speechless: the Italian landscape stretched as far as the eye could see, dotted with tiny round trees, bushes, and a misty purple haze, just like the Renaissance paintings. I always thought this was just an artistic style, but from above, that’s exactly how Italy looks.

Altre torri da scalare: un’avventura senza fine
More towers to climb: Endless adventures await

Quando vi trovate in Italia, non perdetevi la Torre Guinigi a Lucca, dove cresce un albero sul tetto, o la Torre dei Lamberti a Verona, che regala viste mozzafiato della città e dei suoi dintorni.

When in Italy, don’t miss the Guinigi Tower in Lucca, where a tree grows out of the roof, or the Lamberti Tower in Verona, which offers breathtaking views of the city and its surroundings.

Quindi…buona scalata!
So…happy climbing!

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 Comments

  1. Hi Melissa,
    Just in case no one else has commented, your “Italian” today is so good that I could understand every word!;o)

    Love the Blog by the way. Im of Italian decent and try hard to learn the language, ma piano piano!

    Gazie,

    Nino x

  2. Sono salito sia sulla torre Guinigi che su quella dei Lamberti, ma se ti piacciono le altezze ti consiglio una visita alla Sacra di San Michele in Val di Susa 🙂